خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/10 - 09:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با سفیر لهستان در تهران:

یکجانبه‌گرایی آمریکا نسبت به کشورهای جهان خلاف موازین بین‌المللی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در مجلس گفت: مواضع مبتنی بر یکجانبه گرایی آمریکا و اعمال فشار و تحریم بر کشورها خلاف موازین بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آقای موجی فایوکوفسکی  سفیر لهستان در تهران با سید مهدی فرشادان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



فرشادان در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش سازنده پارلمان‌ها در تسهیل و گسترش روابط بین کشورها گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط دوستانه با پارلمان لهستان استقبال می‌کند.



نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را به کار گرفته است که به ارتقای همکاری‌های دو کشور به ویژه ر زمینه های اقتصای و تجاری کمک کند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان ضمن اشاره به روابط دوستانه مرم ایران و لهستان در سالهای گذشته اظهار کرد: با توجه به سوابق مثبت همکاری های دوجانبه، بسترهای لازم برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات فیمابین فراهم است که باید از آنها به نفع دو ملت استفاه کرد.



فرشادان در ادامه این دیدار با محکوم نمودن تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان تاکید کرد: مواضع مبتنی بر یکجانبه گرایی آمریکا و اعمال فشار و تحریم بر کشورها خلاف موازین بین المللی است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته نشان دادند که تسلیم سیاست های زورگویانه آمریکا نخواهند شد و برای استقلال و آزادی خود مقاومت می کنند.



وی اظهار کرد: انتظار داریم کشورهای مستقل بدون در نظر گرفتن تأثیر عوامل ثالث، مراودات خود را با ایران تداوم ببخشند.



سفارت لهستان در تهران برای تحکیم مراودات و مناسبات دوجانبه تلاش می کند



آقای ماچی فایوکوفسکی سفیر لهستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به استقبال کشور متبوعش از توسعه همکاری های خود با ایران گفت: روابط دوستانه ایران و لهستان قدمتی طولانی دارد و ما بر همین مبنا پروژه های زیای را برای تقویت همکاری های دوکشور تعریف کرده ایم که متاسفانه بر اثر شیوع ویروس کرونا برخی از آنها عملیاتی نشدند.



 وی افزود: فرایند تشکیل گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران در لهستان در حال انجام است و با نهایی شدن لیست اعضای این گروه، شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط پارلمانی دوجانبه خواهیم بو.



آقای ماچی فایوکوفسکی در پایان با اشاره به اقدامات اخیر سفارت لهستان در تهران برای تحکیم مراودات و مناسبات دوستانه ایران و لهستان گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا کادر سفارت در تهران راکد نبوه و اقدامات خوبی را برای تقویت همکاری ها به ویژه در زمینه های تجاری، اقتصای، علمی و فرهنگی انجام داده ایم.



شایان ذکر است در این دیدار آقای بهزاد رحیمی عضوگروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان نیز حضور داشت که مطالبی را در جهت توسعه روابط دو کشور بیان کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309071
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار